W żwirowni NG specjalizujemy się w wydobywaniu, produkcji i dostawie kruszyw drogowych i budowlanych tj. piaski budowlane, żwir, grys, podbudowa i kamień.

PIASKI BUDOWLANE

Ten rodzaj piasku ma najdrobniejszą granulację spośród trzech. Cząstki piasku 01 są najmniejsze, a ich rozmiar może wynosić od kilku mikrometrów do kilku milimetrów. Jest on zwykle używany do produkcji zapraw murarskich i tynków, gdzie wymaga się gładkiej powierzchni.

Ten rodzaj piasku ma nieco większe cząstki niż piasek 01, ale nadal jest dość drobny. Rozmiar cząstek piasku 02 waha się od kilku mikrometrów do kilkudziesięciu mikrometrów. Jest stosowany w produkcji betonu, zaprawy betonowej, oraz jako wypełniacz do zapraw murarskich.

Ten rodzaj piasku ma najgrubsze cząstki spośród trzech. Rozmiar cząstek piasku 03 waha się od kilkudziesięciu mikrometrów do kilku milimetrów. Zwykle jest stosowany do produkcji betonu, zaprawy betonowej, oraz jako wypełniacz do betonu na większe obciążenia.

ŻWIR

Jest to żwir o ziarnach o średnicy od 2 do 8 milimetrów. Ze względu na swoją stosunkowo małą wielkość, jest często stosowany jako składnik mieszanki betonowej, zarówno do wyrobu betonu. Może być również używany jako wypełniacz podłóg betonowych.

Ten rodzaj żwiru ma ziarna o średnicy od 8 do 16 milimetrów. Jest powszechnie stosowany jako składnik mieszanki betonowej, w szczególności do produkcji betonu konstrukcyjnego, na przykład do fundamentów, ścian i słupów. Może być również używany w konstrukcjach drogowych jako wypełniacz pod podkłady drogowe lub na drogach o dużej przepustowości.

Ten rodzaj żwiru ma ziarna o średnicy od 16 do 28 milimetrów. Ze względu na swoją większą wielkość, jest powszechnie stosowany jako warstwa wypełniająca w drogach, parkingach, podwórzach i podobnych obszarach. Dodatkowo jest materiałem stosowanym jako warstwa drenażowa.  Żwir 16-28 mm może również być używany jako element dekoracyjny w ogrodach, na ścieżkach lub w projektach krajobrazowych.

Kolejny żwir- ma ziarna o średnicy od 28 do 40 milimetrów. Jego większa wielkość sprawia, że jest idealny do stosowania jako wypełnienie w obszarach wymagających większej wytrzymałości, na przykład w konstrukcjach drogowych, pod parkingami ciężarowymi, na placach manewrowych i innych obszarach narażonych na intensywne obciążenia.

Konkretny wybór żwiru powinien być dostosowany do specyfikacji projektu, warunków glebowych i  przepisów budowlanych. Zawsze warto skonsultować się z inżynierem lub specjalistą budowlanym, aby wybrać odpowiednią frakcję żwiru dla konkretnego zastosowania.

GRYS

Grys o średnicy 0-8 mm to drobnoziarnisty materiał kamienny- miał, który jest wykorzystywany do różnych celów, takich jak budowa ścieżek rowerowych i umocnienie poboczy dróg. Małe rozmiary ziaren sprawiają, że jest idealny do utwardzania nawierzchni, zapewniając stabilność i trwałość. Jest skutecznym materiałem do wzmacniania poboczy dróg, pomagając w utrzymaniu stabilności, szczególnie w obszarach o większym obciążeniu.

Jest to grys o ziarnach o średnicy od 4 do 8 milimetrów. Ze względu na swoją stosunkowo małą wielkość, jest często stosowany jako składnik mieszanki betonowej, zarówno do wyrobu betonu jak i tynków cementowych. Może być również używany jako wypełniacz podłóg betonowych.

Ten rodzaj grysu ma ziarna o średnicy od 8 do 22 milimetrów. Jest powszechnie stosowany jako składnik mieszanki betonowej, w szczególności do produkcji betonu konstrukcyjnego, na przykład do fundamentów, ścian i słupów. Może być również używany w konstrukcjach drogowych jako wypełniacz pod podkłady drogowe lub na drogach o dużej przepustowości. Nadaje się również w wytwórniach mas asfaltowych.

Ten rodzaj grysu ma ziarna o średnicy od 16 do 45 milimetrów. Ze względu na swoją większą wielkość, jest powszechnie stosowany jako warstwa wypełniająca w drogach, parkingach, podwórzach i podobnych obszarach. Grys 16-32 mm może również być używany jako element dekoracyjny w ogrodach, na ścieżkach lub w projektach krajobrazowych.

Konkretny wybór grysu powinien być dostosowany do specyfikacji projektu, warunków glebowych i  przepisów budowlanych. Zawsze warto skonsultować się z inżynierem lub specjalistą budowlanym, aby wybrać odpowiednią frakcję grysu dla konkretnego zastosowania.

PODBUDOWA

Podbudowa 0-8 to warstwa materiałów stosowana w budownictwie drogowym.  Materiały w tej podbudowie mają rozmiar ziaren od 0 do 8 milimetrów. Podbudowa 0-8 jest zwykle stosowana jako warstwa podkładu pod nawierzchnię drogową. Materiały o małych rozmiarach ziaren są wykorzystywane, aby zapewnić równomierne i stabilne podłoże, na którym będzie budowana droga. Głównymi zadaniami podbudowy 0-8 to zapewnienie nośności i stabilności podłoża drogi, równomierne rozłożenie obciążeń, odprowadzanie wody i minimalizacja osiadania terenu. Poprzez stosowanie odpowiednich materiałów o różnych frakcjach ziarnowych, podbudowa 0-8 może być dostosowana do konkretnych wymagań projektu drogowego, uwzględniając rodzaj gruntu, obciążenie drogi i warunki atmosferyczne. Podbudowa 0-8 stanowi ważny element konstrukcyjny drogi, który zapewnia trwałość i wytrzymałość całej konstrukcji. Przy odpowiednim projektowaniu i wykonaniu może przyczynić się do utrzymania odpowiedniego stanu drogi przez długie lata.

Podbudowa 0-31,5 oznacza, że materiały używane w tej warstwie mają rozmiar ziaren od 0 do 31,5 milimetra. Zawartość ziaren całkowicie przekruszonych jest na poziomie 50- 100% natomiast ziaren zaokrąglonych od 0 do 30%. Jej głównym celem jest zapewnienie nośności, stabilności i równomiernej rozkładu obciążeń na całej powierzchni drogi. Wymagana wytrzymałość na ściskanie i rozciąganie jest określana w oparciu o projekty drogowe i wymogi techniczne. Wybór odpowiednich materiałów i granulacji w podbudowie zależy od rodzaju gruntu, obciążenia drogi, warunków atmosferycznych i innych czynników. Podbudowa 0-31,5 (50/30) odgrywa istotną rolę w zapewnieniu trwałości, stabilności i wytrzymałości konstrukcji drogi. Poprzez odpowiednie wykonanie tej warstwy, można zwiększyć trwałość i długowieczność drogi, minimalizując jednocześnie problemy związane z osiadaniem terenu czy degradacją nawierzchni.

Podbudowa 0-31,5 oznacza, że materiały używane w tej warstwie mają rozmiar ziaren od 0 do 31,5 milimetra. Jej głównym celem jest zapewnienie nośności, stabilności i równomiernej rozkładu obciążeń na całej powierzchni drogi. Wymagana wytrzymałość na ściskanie i rozciąganie jest określana w oparciu o projekty drogowe i wymogi techniczne. Wybór odpowiednich materiałów i granulacji w podbudowie zależy od rodzaju gruntu, obciążenia drogi, warunków atmosferycznych i innych czynników. Podbudowa 0-31,5 (90/3) odgrywa istotną rolę w zapewnieniu trwałości, stabilności i wytrzymałości konstrukcji drogi. Poprzez odpowiednie wykonanie tej warstwy, można zwiększyć trwałość i długowieczność drogi, minimalizując jednocześnie problemy związane z osiadaniem terenu czy degradacją nawierzchni.

Podbudowa 0-63 odnosi się do specyfikacji technicznej dotyczącej podbudowy w budownictwie drogowym. Oznacza to, że materiały używane w tej warstwie mają różne rozmiary ziaren, rozpoczynając od 0 mm i sięgając do 63 mm. Podbudowa 0-63 jest zwykle stosowana jako warstwa podkładu pod nawierzchnię drogową, utwardzanie parkingów czy wjazdów. Nadaje się również na podbudowy pod kostkę betonową i granitową. Głównym celem podbudowy 0-63 jest zapewnienie nośności, stabilności i równomiernego rozkładu obciążeń na całej powierzchni drogi. Materiały o różnych rozmiarach ziaren są używane w celu utworzenia trwałej i wytrzymałej warstwy, która odpowiada wymaganiom projektu drogowego. Podbudowa 0-63 stanowi istotny element konstrukcyjny drogi, który wpływa na jej trwałość i stabilność. Poprzez odpowiedni dobór i wykonanie tej warstwy, można zapewnić solidne fundamenty dla nawierzchni drogowej, minimalizując ryzyko osiadania terenu i deformacji drogi.

KAMIEŃ

Kamień oferujemy w różnych wariantach, zarówno jako mieszankę różnych rozmiarów, jak i posegregowany według wielkości. Oferujemy również pojedyncze, duże głazy. Kamienie polne mogą być łupane na mniejsze, ostrokrawędziste elementy. Jeśli potrzeba, wykonujemy z łupanych kamieni cienkie, nieregularne płyty. Kamienie polne można również przecinać na regularne płyty i szlifować, jednak takie działania są rzadko podejmowane, ponieważ wpływają na naturalny wygląd kamienia.

Nasze kamienie znajdują zastosowanie w różnych projektach, takich jak:

  1. Budowa ogrodzeń i ogrodów.
  2. Podmurówka domu.
  3. Okładzina elewacyjna.
  4. Okładzina tarasów.
  5. Obudowa kominków.
  6. Podmurówka ogrodzenia.
  7. Budulec na mur ogrodzenia.
  8. Wypełnienie gabionów.
  9. Materiał na nawierzchnie w ogrodzie.

Dostarczamy wysokiej jakości kamień, który sprawdzi się w tych zastosowaniach, dodając naturalny urok i trwałość Twoim projektom. Zapewniamy różnorodność rozmiarów i rodzajów kamieni, aby dopasować się do indywidualnych preferencji i wymagań naszych klientów.